الثلاثاء 14 مايو 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

حسن شاكوش بعد منعه من الغناء: واخد عربون حفلات في الساحل وأصحابها رافضين يرجعوها

حسن شاكوش
فن
حسن شاكوش
الإثنين 06/سبتمبر/2021 - 12:42 ص

قال مطرب المهرجانات حسن شاكوش، إن هناك الكثير من الحفلات التي كان المقرر أن يحييها خلال الأيام المقبلة، بالساحل الشمالي، ولكن بعد قرار نقابة المهن الموسيقية بوقفه، رفض بعض متعهدي الحفلات بأخذ العربون منه

وتابع مغني المهرجانات حسن شاكوش، خلال مداخلة هاتفية له مع الإعلامي أحمد موسى، في برنامجه على مسئوليتي، المذاع على قناة صدى البلد: في حفلات كتير جدًا فيها ناس مش عايزة تاخد العرابين بتاعتها، وتقولي لا هتيجي تشتغل وناس رضيت وقبلت تاخدها، لغاية أما نشوف هنعمل ايه.

وأضاف حسن شاكوش:كل مرة المطرب بيعمل مشكلة وبيتوقف الدنيا بتبوظ، وأنا غير المشكلة بتاعت النقابة هقع في مشكلة مع الناس اللي بايعين تذاكر وبدأت الدعايا وممكن يفتكروا إننا بننصب عليهم.

وأصدرت نقابة المهن الموسيقية بيانا جاء فيه بسحب تراخيص حسن شاكوش ومنعه من الغناء نهائيًا، بالإضافة لإيقاف المطرب الشعبي رضا البحراوي لمدة شهرين من تاريخ إصدار القرار.

وجاء قرار النقابة بعد مثول كل من حسن شاكوش ورضا البحراوي أمس الأحد أمام نقابة المهن الموسيقية، وذلك من أجل الصلح وللتحقيق معهما فما جرى بينهما من تراشق بالألفاظ، وحدوث مشاجرة بينهما خلال حفلهم بالساحل الشمالي.

تابع مواقعنا