السبت 20 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

حسن شاكوش: المهرجانات مش هتقف وهتزيد |فيديو

حسن شاكوش
فن
حسن شاكوش
الثلاثاء 21/سبتمبر/2021 - 01:47 م

أوضح مغني المهرجانات حسن شاكوش موقفه من قرار نقابة الموسيقيين بوقفه من الغناء، مشيرًا أن أغاني المهرجانات لن تتوقف بإيقافه، بل بالعكس سوف يزداد الطلب عليها بالأسواق في الفترة المقبلة، وذلك بسبب القاعدة الكبيرة التي تستمع لهذه النوعية من الأغاني، كاشفًا أن أغاني المهرجانات تتخطى مئات الملايين من المشاهدات، على مواقع التواصل الاجتماعي، وموقع الفيديوهات الشهير يوتيوب.

وتحدث الفنان حسن شاكوش عن هذا الأمر، خلال مداخلة هاتفية له، مع الإعلامي عمرو أديب، في برنامج الحكاية، المُذاع عبر قناة mbc مصر، قائلًا: «موضوع المهرجانات مش هيتقفل، وأغاني المهرجانات هتزيد، لأن لها جمهور كبير، وبتواصل مع أحد الأشخاص من أعضاء مجلس النقابة، للوصول لحل في أزمتي.. وعايز أشوف أكل عيشي». 

حسن شاكوش وأغاني المهرجانات

وعن رأيه بقرار النقابة بمنع الفلاشة بالحفلات، قال: «الفرقة مبتعرفش تطلع نفس الباور اللي بيكون بالفلاشة، لكن أنا بعرف اغني وبعرف اشتغل بالفرقة، وفي ناس كتير مبتعرفش تغني مع فرقة وميعرفوش مقامات، وبعد قرار النقابة الناس بتقول حسن شاكوش خدّنا في الرجلين».

أزمة حسن شاكوش والنقابة

وأضاف حسن شاكوش: «لسه موصلناش لحل مع النقابة، والقرار بوقفي لأجل غير مسمى، أنا غلطت ودي كانت أول غلطة ليا، واللي بيغلط مبيحكموش عليه بالسجن مدى الحياة، وأنا مش شايف أني عامل جريمة، الطبالين هم اللي خدوا الكلام على نفسهم.. ودلوقتي أنا حالي واقف».

تابع مواقعنا