رئيس التحرير
محمود المملوك

عادل شكل يناشد السيسي بعد سخرية هاني شاكر من أسلوبه: ربنا كبير | فيديو

عادل شكل
عادل شكل

ناشد عادل شكل، الرئيس عبد الفتاح السيسي، بعد أزمته الأخيرة مع الفنان هاني شاكر، نقيب المهن الموسيقية، بعد أن سخر الأخير من أسلوبه، خلال حضوره أحد اللقاءات الصحفية؛ ما جعل شكل محلًا للسخرية أمام الجميع.

ونشر عادل شكل فيديو، عبر حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، قال فيه: يا هاني يا شاكر في ربنا كبير، بلاش تتنمروا على خلق الله، بعد ثورة 30 يونيو كلنا نزلنا وقولنا السيسي رئيس الجمهورية، وأنت كنت نايم في بيتك ومستخبي، ولما الدنيا راقت نزلت بتطبل.

عادل شكل يناشد السيسي

وتابع عادل شكل: أنت بتقلدني قدام الصحفيين؟، وبتخلي الناس تضحك عليا، أنا كمان هقلدك وهخلي الناس تضحك عليك وفي قضاء، ولو لجأت للقضاء بالفيديو اللي معايا هلجأ أنا كمان للقضاء وواحدة بواحدة.

وأضاف عادل شكل: زي ما بتعمل أنا بعمل لأنك بتتنمر عليّ، أنا بقولك يا هاني يا شاكر احذرني عشان لساني عِكر، لحد دلوقتي مش عايز أقول كلام أنت متعرفوش، وتاريخك عندي يا هاني يا شاكر.

أزمة هاني شاكر وعادل شكل

وفي وقت سابق، قررت نقابة المهن الموسيقية إيقاف 19 من مطربي المهرجانات الذي أصدرته النقابة برئاسة الفنان هاني شاكر من ضمنهم عادل شكل؛ ما أدّى إلى إثارة كبيرة من الجدل خلال الفترة الماضية.