رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
دين وفتوي

الحارس شريف عيسى: موسم كامل قعدته في البيت بسبب المدرب.. وعايز حقي

شريف عيسى
رياضة
شريف عيسى
الإثنين 15/أغسطس/2022 - 05:14 م

قال الحارس شريف عيسى الذي لعب لعدد من الأندية أبرزها البنك الأهلي، إنه ابتعد لمد عام كامل عن الملاعب ورفع اسمه من القائمة، بسبب ظلم مديره الفني في نادي تريموف. 

الحارس شريف عيسى يحكي مشكلته مع نادي تريموف عبر القاهرة24 ويطالب اتحاد الكرة بحقه

وقال صاحب الـ21 عامًا في تصريحات خاصة لـ القاهرة 24: مدير فني خلاني أقعد في البيت سنة كاملة  رحت ومضيت استمارة قيد اللاعب للمشاركة،  في موسم الجديد مع الفريق الأول لنادي Triumph سبورت.

وأضح: بعد ما رحت خد كل ورقي ومضاني على طول وكنت أهم لاعب في الفريق لعلمه بموهبتي، وبلعب بكلتا قدماي. 

وواصل: كان فاضل على الموسم شهر وكان بيلعب في الأسبوع من 4 لـ 5 مباريات ودية في آخر بلاد المسلمين، وفي أماكن بعيدة  حوالي 60 كيلو من السكن.

وأكمل: أنا كنت بشارك بشكل أساسي في كل مباراة وده استعدادًا للمشاركة  في الدوري ولكن تعرضت للإجهاد، عشان مبيخلنيش أخد راحة، وقدمت ما يثبت له أني مجهد في عضلات الـ tensor fascia lata.  

وأردف: بعد ذلك المدرب لم يعترف بالورق اللي بيثبت إني غير قادر على اللعب، وإني محتاج لفترة راحة لا تقل عن أسبوع، ولما أخدت إجازة أسبوع مع رفضه لأني كنت غير قادر على الحركة لعدم وجود استشفاء للعضلات.

وأتم: كان اليوم ده آخر يوم في القيد، وكان آخر ساعتين للاتحاد قبل ما يقفل قيد لاعبين قالي أنت مش هتتسجل معايا.. أنت بتتنك عليا عشان أنا محتاجك فأنت بتغيب بمزاجك، وقالي أنت نزلت ناشئين كل ده كوم، وكمان عرفت إني متسجلتش كمان ناشئين، والموسم كله ضاع عليا لأن كل الفرق كانت كملت القائمة بتاعتها، وأرسلت شكوى إلى اتحاد الكرة منذ 7 شهور ولم أتلقى أي رد منهم. 

شريف عيسى 
تابع مواقعنا