الجمعة 14 يونيو 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

خالد سرحان: كنا نتمنى وجود طلعت زكريا في فيلم أولاد حريم كريم بس القدر عايز كده

خالد سرحان
فن
خالد سرحان
الإثنين 07/أغسطس/2023 - 06:21 م

علق الفنان خالد سرحان على تصريحات الفنانة إيمي ابنة الفنان الراحل  طلعت زكريا الأخيرة، والتي هاجمت فكرة تقديم جزء ثاني من فيلم حريم كريم وبدء تصويره بعد وفاة والدها.

قال خالد سرحان في تصريحات لـ القاهرة 24: إيمي طلعت زكريا بتغير على والدها وإحنا كلنا بنحبه هي بتقول إزاي تعملوا الفيلم من غيره، عايز أقولها هو كان هيبقى موجودة بس القدر وربنا عايز كدا، كنا نتمنى إنه يكون موجود بس دي بتاعت ربنا.

وأكد خالد سرحان، أن فيلم أولاد حريم كريم ينتمي لنوعية الأعمال الكوميدي، معلقًا: هو فيلم كوميدي به حدوتة حلوة جدًا وأن شاء الله يعجب الجمهور.


ابنة طلعت زكريا تنتقد إنتاج فيلم حريم كريم 2

وكانت إيمي ابنة الفنان الراحل طلعت زكريا، قد انتقدت إنتاج جزء ثاني من فيلم حريم كريم، بعد وفاة والدها مطالبةً بابتكار أفكار جديدة بدلًا من إنتاج جزء ثان.

وكتبت إيمي طلعت زكريا عبر حسابها على فيسبوك، الآتي: مع احترامي وتقديري لكل صناع العمل ليه لما يكون عندنا عمل ناجح مصممين نقضي عليه بأجزاء تانية بعد سنين طويلة خصوصًا إنه بيكون ناجح بأبطاله الأساسيين اللي معظمهم مش موجودين في الجزء الجديد.. ليه مش بنبتكر أفكار جديدة تعمل عمل ناجح وأقوى من ده.. مفيش حد بديل لحد.

فيلم أولاد حريم كريم

تدور قصة فيلم أولاد حريم كريم في نفس الإطار وهو مصارعة النساء على كريم الذي يلعب دوره الفنان مصطفى قمر، كما تغيب الفنانة ياسمين عبد العزيز عن المشاركة في الجزء الثاني، رغم أنها كانت بطلة أساسية أمام مصطفى قمر في الجزء الأول الذي طرح عام 2005.

أبطال فيلم أولاد حريم كريم

شارك في بطولة  فيلم حريم كريم 2، أولاد حريم كريم، العديد من الفنانين، منهم: مصطفى قمر، خالد سرحان، داليا البحيري، علا غانم، عمرو عبد الجليل، بسمة، تيام قمر، هنا داود، رنا رئيس، والفيلم من تأليف زينب عزيز، وتحت قيادة المخرج علي إدريس.

تابع مواقعنا