الأربعاء 21 فبراير 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

أحمد العوضي: لو جالي عمل أنا مش رقم واحد فيه هرفض.. ولو نور الشريف عايش هيبقى راضي عن أدائي

أحمد العوضي
فن
أحمد العوضي
الجمعة 17/نوفمبر/2023 - 12:28 ص

قال الفنان أحمد العوضي، إنه لن يقبل المشاركة في عمل فني ليس من بطولته، بجانب حديثه عن علاقته بالراحل عمر الشريف، ومشاركته في مسلسل الاختيار.

وقال أحمد العوضي في تصريحات تليفزيونية: لو جالي عمل أنا مش رقم واحد فيه مش هوافق، لإن ده مش طموحي دلوقتي، مش رفض للفكرة إنها تناكة ولكن عندي طموح وممكن أوافق في وقت تاني.

أما عن علاقته بالفنان الراحل نور الشريف، فقال أحمد العوضي: أعتقد لو نور الشريف كان عايش هيبقى راضي عن أدائي، وكل حاجة قالهالي أنا ماشي بيها لغاية النهاردة، وهو خدني وأنا مكنتش عارف أي حاجة في المجال، وقالي نصيحة أول ما تتغر أول ما هتقع على وشك، وأنا ماشي بيها لغاية دلوقتي.

وعلق الفنان أحمد العوضي، على صورته المتداولة من شخصية هشام عشماوي بمسلسل الاختيار، قائلًا: عشماوي عمره ما كان بيضحك ومفيش ولا صورة ليه وهو بيضحك، طول الوقت بيفكر في القتل ده مجرم، ووريت الناس قد إيه الراجل ده مؤذي ومفيش مبرر في الدنيا يبيح قتل الأبرياء. وكنت فخور أن سيادة الرئيس عبد الفتاح السيسي كرمني.

أحمد العوضي يكشف سبب قلة ظهوره في المناسبات الفنية

كما كشف أحمد العوضي، سبب قلة ظهوره في المناسبات الفنية، قائلًا: روحت عزاء الفنان محمود ياسين لأن عمرو ياسين صاحبي، وعزاء والدة أستاذ محمود المملوك لإنه صاحبي، لازم يكون صاحبي علشان أروح، غير كده يبقى أنا رايح علشان أتصور.

تابع مواقعنا