السبت 22 يونيو 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

أبرز تصريحات سلمى أبو ضيف: أنا مش بتاعت مشاكل.. وبابا صاحب محل قماش وده سبب حبي للموديل

سلمى أبو ضيف
فن
سلمى أبو ضيف
السبت 11/مايو/2024 - 02:35 م

حلت الفنانة سلمى أبو ضيف ضيفة على الإعلامية منى الشاذلي في برنامجها معكم، المذاع على قناة on، وخلال البرنامج تحدثت عن  العديد من الأسرار عن حياتها الشخصية، بجانب رؤيتها الخاصة في فكرة الحب، وعن السبب الرئيسي وراء حبها للعمل “موديل”.

وجاءت أبرز تصريحات سلمى أبو ضيف كالتالي:

-مش أنا اللي كنت بغني حقيقي في مسلسل أنف وثلاثة عيون، كنت بعمل حركات بس، وأستاذ أمير رمسيس قالي متزعليش إنه مش بصوتك، قولتله دا كويس لأن مينفعش نعمل كده في العندليب وأنا استمتعت بالعمل.

سلمى أبو ضيف

-الحب مفيهوش برستيج، وعشان أكون مع حد لازم أبقى بحبه، وفيه ناس بتتعرف على أساس إنها تحبه بعدين، بس أنا مش كده ومبعرفش أعمل ده.

-أنا شخصية مسالمة، مش بتاعت مشاكل خالص، ومبحبهاش من صغري، ولما بدخل اللوكيشن بركز في الشغل، واللي بشتغل معاهم كويسين وده رزق من ربنا، وكل اللي اشتغلت معاهم حسسوني بالأمان.

-مشاركتي في البراند العالمية بسبب بابا وهو كان تاجر قماش، وطلعت بحب اللبس عشانه، وكنت بروح المحل عنده في الأزهر وأعيش مع نوعية القماش ودا اللي طلعني بحب الموديل، وكان دايمًا بينصحني في الكواليتي.

سلمى أبو ضيف

-ربنا وفقني واشتغلت مع نجوم مهمة وثقيلة، زي الفنانة غادة عبد الرازق، وكل اللي اشتغلت معاهم وجهوني في العمل ودا فرق معايا كتير.

-أغلى حاجه لبستها في مهرجان كان وباخده لفه وبرجعه، وكل لبسي اللي لبسته في فرنسا بحبه عشان محدش بيتريق عليا هناك ببقى نازلة بثقه.

-الناس اتريقت عليا في مهرجان القاهرة بسبب الدريس وقالولي أنتي عامله عملية الزايدة ولا إيه، بالرغم من إني كنت حباه وكان فاشون أوي.

- مواصفات التوكتر الناجحة أنها تحط التلفون قدامها، وتكون على طبيعتها.

آخر أعمال سلمى أبو ضيف

جدير بالذكر أن سلمى أبو ضيف شاركت في مسلسل أعلى نسبة مشاهدة، وشارك بجانبها مجموعة من الفنانين ومن بينهم ليلى أحمد زاهر، فرح يوسف، جلا هشام، انتصار، محمد محمود، أحمد فهيم، إسلام إبراهيم، وغيرهم من الفنانين، والعمل من تأليف سمر طاهر، وإخراج ياسمين أحمد كامل.

تابع مواقعنا