الجمعة 19 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

بعد أزمة مرضه.. إحدى مشاهير السوشيال ميديا تروي موقف إنساني لـ”شريف مدكور” (صورة)

القاهرة 24
كايرو لايت
الخميس 25/أبريل/2019 - 03:47 م

حرص العديد من جمهور وأصدقاء الإعلامي شريف مدكور على مؤازرته والدعاء له بعدما أعلن عن إصابته بورم في القولون، أثناء مداخلته مع برنامج “رأي عام” الذي يعرض على قناة “TEN”، ويقدمه عمرو عبد الحميد، مساء أمس.

وروت آية مصطفى إحدى مشاهير السوشيال ميديا، إحدى المواقف الإنسانية التي جمعتها بشريف مدكور، ونشرت صورة مع الإعلامي، على حسابها الرسمي بموقع “انستجرام”، وكتبت عليها تدوينة روت فيها الموقف.

وقالت: “أنا مش بكتب عشان كوله كتب عنه، أنا بكتب عشان الراجل ده شفت منه كل حاجه كويسه في الدنيا ، الراجل ده من احسن وانقى الناس اللي قبلتها في الوسط كولو هحكيلكوا موقفين اشهد عليهم منه”.

وتابعت: “أول موقف يوم ماكنت طالعه معاه ف الراديو ك ضيفه بعد مقلعت الحجاب وكنت خايفه جداً ورحت الراديو لقيت اهتمام منه مش طبيعي وزوق غير عادي ، حسيته اخويا حد مني حد يعرفني من زمان من كتر مقعد طمني واتكلم معايا ، وبعد مخلصت الانترڤيو نزل وصلني لحد العربيه وسلم عليا بقيت مذهولة من ذوقه وأدبه اتعرفنا على بعض ساعتها وقعدنا نتكلم كتير اوى وحبيته جداً”.

تعرف على أخر التطورات الصحية لشريف مدكور بعد دخوله للمستشفى (فيديو)

وأضافت: “بعد كده كنت انا طالعه مع وائل الابراشي وقت مشكلة المعهد ولما لقى ناس كتير بتتصل تهاجمني ، كلم البرنامج وطلع على الهوا نصفني قدام كل الناس وخدلي حقي وانا قاعده لدرجة اني متكلمتش بعديه هو قال كل حاجه !! الراجل ده انا بحبه جداً جداً اللي يقابله ويقعد معاه هيحبه وهيحس اد ايه شخص نقي وجميل”.

واختتمت: “الراجل ده يستحق الحب والاحترام من كل الناس ، يستحق يتردله كل حاجه حلوه وخير بيعملها،ربنا يشفيه ويعافيه ويقومه بالسلامه يارب ادعوله من قلبكوا يا جماعه كلنا جمبك يا شريف”.

آية مصطفى وشريف مدكور
آية مصطفى وشريف مدكور

وعبر مدكور عن سعادته الشديدة بالحب الذي ظهر له بعدما تعرض لوعكة صحية، من جمهوره وأصدقاءه، فكتب تدوينة قصيرة على حسابه الرسمي بموقع “فيسبوك”، قائلاً: ““إيه كل الحب ده حب الناس وكلامهم نساني تعب المرض نعمة وفضل”.

المذيع شريف مدكور يُعلن إصابته بورم فى القولون (فيديو)

وفى وقت سابق تعرض الإعلامي شريف مدكور، لوعكة صحية أدت لنقله إلى المستشفي دون أن يذكر السبب، ونشر مدكور صورة تجمعه بإحدى الممرضات عبر صفحتة الرسمية على  “فيسبوك”.

ويقدم شريف مدكور،  برنامج “4 شارع شريف”، الذي يُعرض على فضائية الحياة مع الشيف شريف عفيفى،  في تمام الساعة الرابعة عصرا، من السبت إلى الأربعاء.

تابع مواقعنا