• بحث عن
  • دينا الشربيني تنعي هيثم أحمد زكي: “كان نفسك تروح لحبايبك.. وأديك روحتلهم” (صورة)

    سهر عوض

    عبرت النجمة دينا الشربيني، عن حزنها الشديد لفقدان صديق عمرها، الفنان هيثم أحمد زكي الذي وافته المنية، صباح أمس الخميس 7 نوفمبر إثر هبوط حاد في الدورة الدموية.

    ونشرت الشربيني صورة لها جمعتها بهيثم زكي والفنانة ناهد السباعي، وكتبت عليها قائلة: “أنا مبعرفش أكتب ولا عمرى كتبت.. بس أنا مش قادره اصدق أنى مش هشوفك تانى!! ولا هتكلمنى فى التليفون تاني وتقولي يالا نتقابل..ولو مردتش عليك الأقيك بعتلي مسدچ بتقولي طظ فيكى مش هكلمك تاني”.

    وتابعت: “وأول ما أبعتلك أقولك يابني ملحقتش أرد ده التليفون رن مرتين تقولي خلاص أمسحي المسدچ وكأني مبعتلكيش حاجة..طول اليوم كنت بهرب من أنى اصدق ان ده حصلك أنت ياهيثم.. لحد ما جيت أنام دلوقتي ومش هاين عليا أنام واحنا سيبينك لوحدك”.

    وأضافت: “كنت دايما تقلنا كلنا اسألوا عليا لحسن اموت لوحدي و محدش يعرف.. كنت طيب وجدع وحنين وعامل زى العيال الصغيرة .. نفسى نحب بعض كلنا ونخاف على مشاعر بعض”.

    واختتمت: “مش لازم نستنى حد فينا يموت علشان نفهم أن الدنيا مش مستهله.. هيثم شاف أيام صعبة وضغط كبير من الناس وتنمر ومقارنة مش عادلة وللأسف مشفش حب الناس اللى إحنا شايفينه دلوقتي.. أنا عارفه انك في مكان أحسن من إحنا فيه وسط حبايبك.. كان نفسك ترحلهم وأديك رحت يا هيثم”.

    دينا الشربيني تنفعل على الصحفيين في جنازة هيثم أحمد زكي بمسجد مصطفى محمود

    وانفعلت الفنانة دينا الشربيني على الزملاء الصحفيين ومراسلي القنوات الفضائية، وذلك خلال مشاركتها في تشييع جثمان الفنان الراحل هيثم أحمد زكي إلى مثواه الأخير.

    وخرج جثمان الفنان هيثم أحمد زكي، من مسجد مصطفى محمود بعد صلاة الجنازة عليه، متجها إلى مقابر طريق الفيوم لدفنه بجوار والده، الراحل أحمد زكي، الذي سبقة قبل 14 عام.

    وتلقى الوسط الفني والشعب المصري صدمة كبيرة، بوفاة الفنان هيثم أحمد زكي، عن عمر يناهز الـ35 عامًا، في حمام منزله بمدينة الشيخ زايد، بعدما أبلغت خطيبته إنجي سلامة أمن الكمبوند بأنه مختي ولم يجيب على إتصالاتها.

     

    الوسوم

    اترك تعليقاً

    لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

    زر الذهاب إلى الأعلى

    إغلاق