السبت 20 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

حمدي الميرغني يروي موقف إنساني لـ”أشرف زكي” بعد إجرائه عملية جراحية (صورة)

القاهرة 24
فن
الجمعة 05/يونيو/2020 - 03:58 م

روى الفنان حمدي الميرغني، موقفا إنسانيا للدكتور أشرف زكي نقيب المهن التمثيلية، وذلك بالتزامن مع خروجه أمس من غرفة العمليات، بعد إجرائه عملية جراحية وتركيب دعامتين في القلب.

ونشر الميرغني على حسابه الشخصي بـ”انستجرام”، صورة جمعته بالنقيب، وعلق عليها قائلًا: “الصورة دي كانت الساعة 8 الصبح في عز الشتاء كان يوم ترفيهي لطلبة الأكاديمية الأطفال من المعهد العالي للبالية، والمعهد العالي للكونسرفتوار وكان ليا الشرف أن يدعوني الدكتور للحضور اليوم ده مع الأطفال”.

مظاهرة في حب “نقيب الممثلين” بعد إجرائه عملية جراحية دقيقة وتركيب دعامة بالقلب (صور)

وتابع: “ليه بقول الكلام ده عشان أقول بس إن الدكتور بجد مبينامش عشان يخدم ويسعد الطلبه في أكاديمية الفنون بصفته رئيساً لها زي مابيخدم وبيسعد أعضاء نقابة المهن التمثيلية، بصفته نقيبًا لهم وده السبب الرئيسي في الاجهاد والتعب اللي حس بيه وبناء عليه أجري عملية وخرج منها بالسلامه الحمدلله.. حابب أقولك حمدالله عالسلامة يادكتور وربنا يحفظك ويبارك في صحتك وشكراً من قلبي ليك”.

 

 

View this post on Instagram

 

الصورة دي كانت الساعة ٨ الصبح في عز الشتاء كان يوم ترفيهي لطلبة الأكاديمية الأطفال من المعهد العالي للبالية والمعهد العالي للكونسرفتوار وكان ليا الشرف ان يدعوني الدكتور للحضور اليوم ده مع الأطفال …ليه بقول الكلام ده عشان أقول بس ان الدكتور بجد مبينامش عشان يخدم ويسعد الطلبه في أكاديمية الفنون بصفته رئيساً لها زي مابيخدم وبيسعد أعضاء نقابة المهن التمثيلية بصفته نقيباً لهم وده السبب الرئيسي في الأجهاد والتعب اللي حس بيه وبناء عليه أجري عملية وخرج منها بالسلامه الحمدلله? ..حابب أقولك حمدالله عالسلامة يادكتور وربنا يحفظك ويبارك في صحتك وشكراً من قلبي ليك ❤️?

A post shared by hamdymarghany (@hamdymarghany) on Jun 5, 2020 at 6:17am PDT

تابع مواقعنا