الجمعة 19 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

مظاهرة في حب “نقيب الممثلين” بعد إجرائه عملية جراحية دقيقة وتركيب دعامة بالقلب (صور)

القاهرة 24
فن
الجمعة 05/يونيو/2020 - 11:14 ص

تمنى العديد من النجوم الشفاء العاجل للدكتور أشرف زكي نقيب المهن التمثيلية، بعد إجرائه عملية جراحية وتركيب دعامة في القلب داخل أحد المستشفيات الخاصة بالقاهرة، مساء أمس الخميس.

ودوّن الفنانين سواء تلامذة الدكتور أشرف زكي في المعهد العالي للسينما أو أصدقائه على حساباتهم بموقع تبادل الصور والفيديوهات القصيرة “انستجرام” مواقف جمعتهم به أو يمدحونه على المجهود الذي يقوم به طوال الوقت وذلك بالتزامن مع خروجه من العمليات، وكان ذلك أشبه بمظاهرة في حب الفنان.

دنيا سمير غانم توجه رسالة لأشرف زكي بعد إجرائه عملية جراحية (صورة)

وكتبت النجمة هيدي كرم عن نقيب الممثلين: “أنا عمري ما شفت حد بيرد على تليفونه في كل وقت في الـ24 ساعه 7 ايّام في الأسبوع عمري ما شفت حد بيتعامل مع كل عضو في النقابه و كأنه الوحيد عمري ما شفت حد عنده صبر وطولة بال أن يسمع مشاكل كل واحد فينا بدون ما يزهق ولا يتخنق.. عمري ما شفت حد منصف وبيعامل أعضاء النقابه كلهم على أنهم عيلته وأهل بيته زيك يا دكتور أشرف.. أنت عارف أني لما بحس أني هاقع في اَي مشكله في الشغل الحاجه الوحيدة اللي بتطمني هي فكرة انك نقيبنا اللي أكيد ها تسندنا و تقف جنبنا.. حتى في الأزمة بتاعت كورونا وجودي في نقابه أنت نقيبها مطمني جدًا.. معلش طولت شويه لكن دي مشاعري ناحية راجل محترم زي حضرتك.. كلنا بنحبك وبنحترمك وبندعيلك من قلوبنا ربنا يقومك بالسلامة أنت السند والضهر لكل عضو في النقابه..  تستاهل كل الحب والتقدير”.

هيدي كرم على انستجرام

وكتب الفنان أحمد زاهر: “ألف مليون سلامة يا دكتور أشرف يابو الرجولة والجدعنة ياللي عمرك ماسبت حد في محنه إلا وكنت جنبه ربنا يقومك لينا بالسلامه يا حبيب الكل أرجو الدعاء لدكتوري وأستاذي أشرف زكي”.

أحمد زاهر على انستجرام
أحمد زاهر على انستجرام

وكتبت فيفي عبده: “دعواتكم بالشفاء العاجل لنقيب الفنانين د/أشرف زكي.. ألف سلامة عليك وربنا يشفيك ويعافيك ويتم شفاك على خير”.

 

 

View this post on Instagram

 

دعواتكم بالشفاء العاجل لنقيب الفنانين د/اشرف ذكى …الف سلامه عليك وربنا يشفيك ويعافيك ويتم شفاك على خير

A post shared by Fifi Abdou (@fifiabdouofficial) on Jun 4, 2020 at 11:04pm PDT

وكتب الفنان محمد عبد الرحمن: “ألف سلامه يا دكتور أشرف وشفاك الله وعفاك وحمد الله على سلامة خروجك وربنا يحفظك لأهلك وحبايبك يا دكتور ويحفظلك قلبك اللي شايل هم الكل”.

 

View this post on Instagram

 

ألف سلامه يا دكتور أشرف وشفاك الله وعفاك وحمد الله علي سلامة خروجك وربنا يحفظك لاهلك وحبايبك يا دكتور ويحفظلك قلبك اللي شايل هم الكل ❤️❤️

A post shared by Mohamed Abd Elrahman (@mo_abdelrahman) on Jun 5, 2020 at 12:56am PDT

 

تابع مواقعنا