الثلاثاء 16 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

من واقع الأوراق.. هدير الهادي: استأجرت شقة بـ11 ألف جنيه (مستندات)

القاهرة 24
حوادث
الثلاثاء 15/سبتمبر/2020 - 06:53 م

حصل “القاهرة 24” على عقد إيجار المسكن التى كانت تستخدمه، المتهمة هدير حمدي عبد الهادي سعد صباح وشهرتها “هدير الهادي” المعروفة إعلامية بفتاة “التيك توك”، لاتهامها بالتحريض على الفسق والفجور، ونشر عادات تخالف قيم وتقاليد المجتمع المصري، في تصوير الفيديوهات والصور الخادشة للحياة الخاصة بها.

واتفق المؤجر “ع. م” مع هدير الهادي، على عقد إيجار مدته سنة، وتقاضي الطرف الأول من الطرف الثاني 11000 ألف جنيه كمقدم إيجار على أن يتم خصم نصف القيمة الإيجارية.

كما ينشر “القاهرة 24” نص التحقيقات فى القضية رقم 1791 لسنة 2020، حصر جرائم اقتصادية، والمتهمة فيها هدير الهادي، في القضية المعروفة إعلاميًا بـ”فتاة التيك توك”، لاتهامها بالتحريض على الفسق والفجور ونشر عادات تخالف قيم وتقاليد المجتمع المصري، وسألت جهات التحقيق هدير الهادي:

التقرير الفني يكشف علاقة هدير الهادي فتاة “تيك توك” بالشيخ عبد الله والأموال المرسلة من الكويت (مستندات)

س: ما هي ظروف نشأتك؟ ج: أنا اتولدت في قرية سيدي غازي، في أسرة من أب وأم وليا أخين أصغر مني، الأول اسمه عبد الهادي والثاني اسمه عبد الغني وبابا وماما انفصلوا وأنا في ثانوية عامة، وبعدين رجعوا لبعض تاني من شهور، وعايشين في البحيرة.

س: ما عمل والدك ووالدتك؟ ج: بابا رجل أعمال معاه معرض سيارات وتلاجات، وماما مش شغالة. س: وما هي ظروف حياة إخوتك؟ ج: لسة بيدرسوا.

س: وما هي ممتلكات والدك؟ ج: معرفش.

س: هل والدك ميسور الحال؟ ج: أيوة.. هو ميسور الحال وغني.

س: وأين تحديدا مارستِ حياتك؟ ج: أنا كنت عايشة مع أهلي وبعدها عشنا فترة في الإسكندرية، وبعد الانفصال نقلت مع ماما إلى القاهرة، وفي أواخر 2018، سبت ماما وعشت لوحدي في حدائق أكتوبر.

س: وما سبب تركك لأسرتك والعيش لوحدك؟ ج: عشان المفروض إننا هنعيش هنا في القاهرة وأنا حاليا بدور على شقة نعيش فيها كلنا.

س : وما هي مؤهلاتك العلمية؟ ج : أنا كنت ثانوية عامة نظام أمريكان وبعدين حولت على عربي وتأخرت سنتين، وبعدين دخلت خدمة اجتماعية حلوان، ومدخلتش امتحانات من سنتين.

س: وإلى أي اتجاه توجهتِ عقب الانقطاع عن الدراسة؟ ج : كنت بحاول اشتغل فى ابليكشن اسمه “بيجو لايف”.

إحالة هدير الهادي فتاة “تيك توك” للمحاكمة لاتهامها بالتحريض على الفسق

س: وما هو هذا التطبيق؟ ج: برنامج بفتح منه لايف وكلمني واحد مش فاكرة بياناته وهو قالي إني مطلوب مني أفتح 30 ساعة في 10 أيام، وببعت البيانات للوكيلة اللي اسمها فطيمة، وبديها الحساب بتاعي وهي تدخلني في الشركة، ولما المتابعين يزيدوا باخد فلوس، وكل مالفيديو إضاءته كويسة واللايف مش بيقطع أتقبل في الشركة.

عقد إيجار شقة هدير الهادي

عقد إيجار شقة هدير الهادي

 

 

تابع مواقعنا