رئيس التحرير
محمود المملوك

شوبير: "اتحاد الكرة لغى الرابيد تيست وبيطلب لقاحات للرياضين.. طب إزاي؟" 

القاهرة 24

سخر الإعلامي أحمد شوبير، من اللجنة الثلاثية المكلفة بإدارة اتحاد الكرة حتى 31 يناير المقبل، بسبب طلبهم تسجيل الأندية ضمن الفئات التي ستحصل على لقاح فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19). 

قال شوبير خلال برنامجه الإذاعي، "اللي يضحك بقى الموضوع أن اللجنة الثلاثية لغوا المسحات وطلبوا وضع الرياضيين في اللقاحات، طب إزاي حد يفهمني".

تابع، "البيه قال أصل الرابيد التيست نتيجته ليست صحيحة دائما، مضيفًا: "أنت عندك مشكلة مع اللجنة الخماسية، وعاوز تلغي أي حاجة عملوها، مفيش كده في الدنيا ده اسمه كلام فارغ، وأنا عمال أصرخ ولا حد سامع". 

تابع، "ايه اللي بيحصل ده، مفيش سياسة كده يا جماعة، وسياسة القهر والضغط دي غير مطلوبة على الإطلاق، يجب أن تعود المسحات على كل الدرجات". 

واصل،" هنفضل مستنين شهر كامل حتى تصل اللقاحات مصر، مضيفًا: "خلال الشهر ده هنلعب من 6 إلى 7 مباريات، وهل معقول اتحمل مصاريف الأندية الغنية في الدوري واقول للفقراء روحوا اشربوا من البحر، مش هتعب من الكلام في هذا الأمر". 

أتم شوبير، "تاني هنبه واكرر وأقول إيقاف الدوري في الأولمبياد كارثة، مضيفًا: "الأهلي عنده كتير والزمالك عنده كتير في المنتخب الأوليمبي، هتأجل كتير هتبوظ الدوري".

اتحاد اليد: المنتخب لم يستعد جيدًا للمونديال بسبب كورونا

شوبير مشيدًا بإمام عاشور: "تسديداته صاروخية"