الخميس 28 مارس 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

منها إزاي تطفش مديرك.. محمد هنيدي يرصد 7 أسباب لمشاهدة فيلم الإنس والنمس

هنيدي
فن
هنيدي
الأربعاء 18/أغسطس/2021 - 07:24 م

يواصل الفنان محمد هنيدي ترويجه لفيلمه الجديد الذي يحمل اسم الإنس والنمس، لتحقيق نجاح أكبر وإيرادات أعلى، خاصةً بعد استمراره في تصدر الإيرادات حتى بعد طرح فيلم موسى بطولة الفنان كريم محمود عبد العزيز، متخطيًا ما يقرب من 30 مليون جنيه منذ طرحه من أسبوعين.

مشاهدة فيلم الإنس والنمس

وشوق هنيدي الجمهور لمشاهدة فيلم الإنس والنمس من خلال 7 أسباب، وكتب عبر صفحته على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، قائلًا: “7 أسباب تخليك تشوف فيلم الإنس والنمس.. لو نجحت وجبت مجموع فتكون فرصة تحتفل.. لو سقطت أو مجبتش مجموع فتكون فرصة تخفف عن نفسك.. لو عندك مدير مزهقك أو شغل تعبك ففي دراسة بلجيكية حديثة أثبتت إن الفرجة على أفلام هنيدي بتحسن المزاج وبتخليك تفكر أحسن ازاي تطفش المدير.. لو جعان ففيه فشار في السينما ممكن يشبعك ومن غير سعرات حرارية تتخنك ولو عايز تتخن اضرب معاه بيبسي ولو عايز تخس بس بتحب البيبسي عندهم برده بيبسي دايت”.

وتابع هنيدي أسبابه: “إن الناس بتشكر في الفيلم وفرصة تشوفه في السينما عشان ماتحسش إنك غريب ومضطهد في المجتمع.. إن الفيلم صفعة على وجه هوليوود وبوليوود والصين إننا قادمون وهنعمل أفلام تمحو تاريخكم وماضيكم ومستقبلكم وحاضركم والمضارع والمضاف إليه.. إن الفيلم هيديك طاقة روحية هتوصلك لمكنون جوهرك وذاتك اللي بتبحث عنها من أيام ما كنت جنين.. إن الحياة مابتقفش على حد فلو سينجل أو ماعندكش صحاب.. ممكن تروح تشوفه عادي وتنبسط”.

فيلم الإنس والنمس 

وتتمحور أحداث الفيلم في إطار كوميدي ممزوج بالرعب، حول مدير بيت الرعب تحسين الذي يلعب دوره الفنان هنيدي، ويقع في حب فتاة تُدعى نَرمين، ويكتشف في نهاية المطاف أنها جان من عائلة النمساوية، ويحاول التخلص من الفخ الذي وقع به، على مدار أحداث الفيلم.

ويشارك هنيدي التمثيل العديد من الفنانين منهم منة شلبي وعارفة عبد الرسول ودنيا ماهر وشريف دسوقي وعمرو عبد الجليل وصابرين وبيومي فؤاد ومحمود حافظ والطفل آدم وهدان، والفيلم قصة وإخراج شريف عرفة وسيناريو وحوار كريم حسن بشير وشريف عرفة وإنتاج هشام عبد الخالق.

تابع مواقعنا