رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
دين وفتوي

أحمد برادة: بعد الاسكواش كنت بحارب نفسي وماكنتش عايز أنجح

أحمد برادة
فن
أحمد برادة
الجمعة 23/سبتمبر/2022 - 09:51 م

تحدث الفنان ولاعب الاسكواش أحمد برادة، عن نجاحه في مجال الصناعة، وتركه المجال الرياضي ولعبة الاسكواش، بجانب الحديث عن فترة تعرضه لأزمة نفسية قبل دخوله مجال الصناعة.

قصة نجاحي بدأت بتوفيق ربنا ودعاء أمي

وقال أحمد برادة في تصريحات تليفزيونية: قصة النجاح جت من أولها بسبب توفيق ربنا ودُعاء أمي، وبعد ما سبت الاسكواش جالي إحباط وماكنتش عايز أنجح، بعد نجاحي في الاسكواش أنا من قلبي مكنتش عايز أنجح وكنت بحارب نفسي.

وأضاف: جالي إحباط وكنت حاسس إن الدنيا راحت منه، وكان عندي العزيمة بتاعت الرياضة واشتغلت من أول وجديد ولحقت نفسي، مع حب الناس وتوفيق ربنا والناس اللي حواليا اللي بيحبوني، وأهم حاجة إن عيلتي وولادي كانوا محتاجين إني أثبت ليهم ولنفسي إني هرجع تاني وزي ما كنت بطل في الاسكواش، هبقى ناجح.

وفي سياق متصل، سبق وكشف الفنان ولاعب الاسكواش رامي عاشور، عدم استكمال أحمد برادة، مشواره في مجال التمثيل والغناء، رغم تحقيقه شهرة واسعة عند انضمامه للمجال.

وقال رامي عاشور في تصريح خاص لـ القاهرة 24: برادة كان نجم كبير في الاسكواش، ولما بدأت المزيكا من سنتين قالي كمل وهتبقى كويس في المزيكا، وقالي محبتش الموضوع حسيت إني مش عايز أكمله.

أحمد برادة

يعتبر فيلم حب البنات من أشهر أعمال أحمد برادة، والذي عًرض لأول مرة بدور العرض السينمائي في عام 2004، وحقق من خلاله شهرة واسعة.

تابع مواقعنا