الجمعة 26 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

أسما شريف منير تغلق حسابها على “فيس بوك” بسبب الشعراوي

القاهرة 24
فن
الجمعة 01/نوفمبر/2019 - 04:19 م

اغلقت خبيرة التجميل والإعلامية أسما منير ، ابنة الفنان شريف منير، حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك“، بعدما تعرضت لهجوم شديد، بسبب وصفها لفضيلة الشيخ الراحل محمد متولي الشعراوي بـ”المتطرف”.

وقبل دقائق من اغلاقها للحساب، نشرت أسما تدوينة آخيرة لجمهورها، قالت: “مش ممكن.. محدش ينفع يقول كلمة، من غير هجوم هو في إيه؟ ايه التنمر والتعصب والبشاعة دي؟.

تفاصيل الهجوم على أسما شريف منير بعدما وصفها للشيخ الشعراوي بالمتطرف

أسما شريف منير
أسما شريف منير

 

ونشرت  تدوينة مساء اليوم قالت فيها: “صباح الخير عايزه اخد رأيكم في حاجة، بقالي كتير مش عندي ثقة في أغلب الشيوخ، كتير منهم مدعين ويا متشددين أوي يا خلطين الدين بالسياسة، نفسي اسمع حد معتدل محترم معلوماته مش مغلوطة، لسه في حد كده؟”.

وتلقت بعدها هجومًا في التعليقات من الجمهور، الذي أختلف معها في رأيها، فجاءت كالتالي: “طول عمري كنت بسمعه زمان مع جدي الله يرحمه ومكنتش فاهمه كل حاجه، لما كبرت شفت كام ڤيديو مصدقتش نفسي من كتر التطرف، كلام فعلاً عقلي ما عرفتش استوعبه.. حقيقي استغربت”.

تفاصيل هجوم نجلة شريف منير على الشيخ الشعراوي

وتعليقات آخرى: “والله شيخنا مش متطرف يا بتاعة أنتي خليكي في الغنا والهلس بتاعك، عمتا اللي بتفرج ع مساحته وانتي اصلا فاشله، لولا والدك روحي ربي عيالك، ثالثا الشعراوي مش متطرف لو هو كدا على كده الناس الغلابة والأمين، وعامة الشعب اللي انتي كل لبسك ودهبك من فرجتهم عليكي متطرف، ويبقا انتي المتنمرة الكبيرة زعيمة التطرف، رابعا ربنا عرفناه بالعقل والقلب متجيش تتكلمي انتي على أي شيخ، أيا كان أبوكي معرفكيش ازاي تحترمي الشيوخ وأهل الدين والعلم”.

 

 

تابع مواقعنا