رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
دين وفتوي

رحاب الجمل: فكريني صارمة في البيت.. لكن أنا مهزقة وهبلة

رحاب الجمل
فن
رحاب الجمل
الأحد 08/يناير/2023 - 07:23 م

حلت الفنانة رحاب الجمل، ضيفة على برنامج كلام الناس، تقديم الإعلامية ياسمين عز، عبر قناة إم بي سي مصر.

وقالت ياسمين عز خلال الحلقة موجهة حديثها إلى رحاب الجمل: اللي يشوفك يفتكر أنك قوية وجامدة وتمشي كلمتك، لكن أنت أنثى وناعمة وست بيت شاطرة.

وردت رحاب الجمل قائلة إن شخصيتها مختلفة عن الأدوار التي تقدمها، معلقة: أنا عندي شخصية بره البيت، لكن في البيت فيه تفاهم، لأن الأسرة والعيلة هي المكان اللي بتكوني ريلكس فيه ومرتاحة وقالعة الماسك، وأنا الحمد لله مرتاحة، وكتير بيفكروا أني صارمة وشخصيتي قوية، لكن بالعكس أنا في البيت مهزقة وهبلة أوي وتافهة وبلعب وأهزر، ومش بعدي حاجة إلا ولازم أتريق.

رحاب الجمل في كلام الناس

كما تحدثت رحاب الجمل عن والدة زوجها، قائلة: أنا بحب حماتي جدًا كتير، حب على قد طيبتها واحترامها وحنيتها وأدبها وكلاس، وفيه أدب وشياكة ورقي، وأنت بتختاري الزوج لو مالوش خير في أم أبوه أوعي تفرحي دي مش شطارة لأنك مش هتكوني أغلى عنه منهم ما تتحشريش في اللي ما يخصكيش لأن مملكتك بيتك، ده ما يخصكيش خالص وده شفناه في أمهتنا وأجدادنا، وما تدخليش في اللي مالكيش فيه، لو ركزتي في حياتك هتتهني وتتبسطي.

كما كشفت رحاب الجمل عن نصيحة حماتها لها، قائلة: لو اتخانفت مع جوزي حماتي بتقول بلاش أتدخل لأن أي تالت بين الزوجين غير مفيد، فخلوها بتاعتكم لوحدكم، ولما الخلاف يخلص بين الطرفين بيدوب بسرعة، وتنتهي، لأن ده في النفس البشرية وأنا عملت بنصيحتها.

تابع مواقعنا